İHH Acil Yardım Ekibi GAZZE’de


İHH Acil Yardım Ekibi GAZZE’de
Aylardır İsrail ablukası altında bulunan Filistin Gazze’de dünyanın gözleri önünde büyük bir insanlık dramı yaşanıyor. Drama seyirci kalmayan İHH İnsani Yardım Vakfı, bölgeye Acil Yardım Ekibini gönderdi. İHH ekibi 26 Ocak 2008 sabahı itibariyle GAZZE’ye girdi ve çalışmalar hızla başladı. İHH ekipleri; elektrik ve yakıtın olmadığı, gıda ve ilaç stoklarının tükendiği Gazze’ye giderek, yardım elini uzattı.
Önce yiyecekleri tükendiği için çaresiz bir şekilde arayışlara giren insanlara gıda dağıtımı yapan İHH ekipleri, daha sonra hastanelere ihtiyaç duydukları ilaçları ulaştırdı. Türkiye’den giden yardımla özellikle fakir ve yoksul Filistinlilerin bir nebze de olsa yaraları sarılmış oldu.
Bu arada İHH Yardım Ekibi’nden Ümit Sönmez’in anlattıkları durumun vehametini ortaya koyuyor. Sönmez, “Burada büyük bir insanlık dramı yaşanıyor. Aylardır İsrail ablukası altında bulunan Gazze’de her şey tükenmiş durumda. İnsanlar son çareyi sınır duvarını yıkarak Mısır’a geçmede buldu. Buraya geçenler, Mısır'dan gıda, yakıt, ilaç ve diğer temel ihtiyaç maddelerini tedarik edip geri dönüyorlar. Ancak Mısır’ın kapılarını kapatacağını açıklaması bölgede büyük tedirginlik oluşturdu. Hala yüzbinlerce ailenin yiyecekleri bir şeyleri yok. Eğer uluslar arası camia ve İslam ülkeleri Gazze’ye seyirci kalırsa yaşanan dram daha da büyüyebilir” diye konuştu.
Halen Gazze’de devam eden yardım faaliyetlerimizle ilgili detaylı bilgi ve bağışlarınız için http://ihh.org.tr/
İHH İnsan Hak ve Hürriyetleri İnsani Yardım VakfıAdres: Büyük Karaman cd. Taylasan sk. No:3 Pk. 34230 Fatih / İstanbulTelefon: +90 212 6312121 Faks: +90 212 6217051 Web: http://www.ihh.org.tr/ E-mail: mailto:info@ihh.org.tr?subject=Gazzeye+Yardim